I al den tid jeg kan huske – både i min karriere, men også allerede i skolen og i mine ungdomsjobs – har jeg været optaget af, hvordan, hvornår og hvorfor mennesker i en gruppe trives og performer bedst muligt.

I skolen havde jeg en engelsklærer, der altid startede timen med at lægge protokollen frem, derefter eftersidningsblokken (jeps, jeg er så gammel, årgang ´78 her) og så smed han Morten ud for døren, “for han laver jo nok ballade på et eller andet tidspunkt”. Jeg tænkte meget over, hvilket signal det sendte og min retfærdighedssans kunne slet ikke være i det. Jeg har gennem tiden lært at tillid skaber bedre trivsel og dermed performence end frygt.

Gennem min karriere har jeg arbejdet i mange forskellig jobs – både som ufaglært på fabrik, med rengøring og på lager og som faglært på hotel, kontor og i HR.

Jeg har været selvstændig drømmejobsmentor, business mentor og arbejdet med stressramte. Jeg har lært, hvad stressramte havde brug for, for ikke at gå ned med stress – og hvad stressramte har brug for, for at kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet. Og det er i det store hele det samme.

For mig er der ikke kun én sandhed, én løsning. Jeg tror ikke på “one size fits all” løsninger. Jeg tror på, at alle individer er forskellige. Og da teams er sammensat af individer, er alle teams også forskellige. Derfor kan vi ikke bruge samme løsning alle steder. Løsningen skal tilpasses individerne og deres gruppe.

Når jeg starter en ny kunde op, er det derfor meget vigtigt for mig at lære teamet, medarbejderne og lederen at kende, så jeg kan skabe den rigtige løsning.

Min force som trivsels- & ledelseskonsulent er min brede erhvervserfaring, min skarpe observationsevne og min sans for at mærke, hvad der i virkeligheden spænder ben for trivslen.